می توان گفت تفکر مکانیزاسیون مکاتبات باعث خرید اتوماسیون اداری و تاثیر قیمت نرم افزار اتوماسیون اداری در امور اداری از سیستم سنتی به مدرن ، و همچنین تولید و به کارگیری نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری شد. تحقیقات نشان می دهد که شرکت هایی که از روش سنتی برای انجام مکاتبات خود استفاده می کردند ۷۰% وقت و هزینه در آنها به هدر می رود.

در کشورمان نیز در دو دهه گذشته توسعه دولت الکترونیک ، ترغیب به خرید نرم افزار اتوماسیون اداری ، همسو با نهادهای مختلف برای استفاده از سیستم های مکانیزه اتوماسیون اداری در دستور کار قرار گرفته است.

شرکت همگام نیز در کنار دیگر شرکت های پیشرو در زمینه فروش اتوماسیون اداری و تناسب قیمت نرم افزار اتوماسیون اداری با کارکرد و کارایی مورد انتظار ، توانسته رضایتمندی بسیاری از مشتریانش را کسب کند.

در این بخش نیازهای ضروری سازمان و نیز قیمت اتوماسیون اداری در قالب نسخه های ساده ، نقره ای و طلایی به تفکیک و با ذکر ویژگی های هر نسخه آورده شده و سازمان با توجه به نیاز خود قادر به انتخاب نسخه متناسب خود می باشد.

اتوماسيون اداري چيست؟

در واقع اتوماسیون اداری یک سیستم اطلاعاتی مبتنی بر رایانه است که وظیفه گردآوری ، ذخیره سازی  و گردش مستندات و فرم های اداری در قالب واژه پرداز ، تصاویر و یا فایل های صوتی میان افراد  یک سازمان یا چند سازمان را به صورت داده پیام دارد.

در یک تعریف دیگر به کلیه ابزارها و روش هایی که انجام فرایندهای مکاتباتی سازمان را به شکل سیستمی تدوین و اجرایی می کند اتوماسیون اداری می گویند.

در حقیقت ، اتوماسیون اداری شکل تکامل یافته نرم افزار دبیرخانه بوده که با توجه به گسترش نیازهای اطلاعاتی سازمان ها ایجاد شده است.

اجزای اصلی اتوماسیون اداری

اجزای اصلی نرم افزار اتوماسیون اداری

گسترش فعالیت روزافزون سازمان ها و شرکت ها ، ضرورت یک سیستم جامع اتوماسیون اداری را دوچندان می کند.بدین منظور این سیستم باید از بخش ها و مولفه های کامل تری تشکیل شده باشد که این امر یکی از دلایل مهم تفاوت قیمت نرم افزار اتوماسیون اداری می باشد.

اینها بخش های بسیار پر اهمیتی هستند که تولید کنندگان در فروش نرم افزار اتوماسیون اداری از آن نام می برند و معمولا با توجه به آن به مشتری قیمت اتوماسیون اداری را اعلام می کنند.برخی از این بخش ها را در زیر توضیح می دهیم:

دبیرخانه

دبیرخانه :

دبیرخانه به عنوان هسته اصلی یک نرم افزار اتوماسیون اداری که وظیفه ثبت نامه های وارده و صادره و توزیع و ارجاع نامه و نیز بایگانی نامه ها و جستجوی مستندات را دارد ، به عنوان یکی از مولفه های بسیار مهم در تعیین قیمت اتوماسیون اداری می باشد ، بطوریکه خریدار باید آن را در فهرست قیمت اتوماسیون اداری لحاظ کند.

موتور تولید و گردش فرم:

فرم ها مستندات از پیش تعریف شده ای هستند که در سازمان یک با تعریف شده و مکررا مورد استفاده قرار می گیرند و  در نتیجه باعث افزایش سرعت و نیز کارایی زیادی می شوند و باید در زمان خرید نرم افزار اتوماسیون اداری حتما مورد توجه قرار گیرند.

قیمت نرم افزار اتوماسیون اداری در تعداد ، کیفیت ، گردش مکاتباتی ، نگهداری و گزارش گیری از فرم ها  نقش بسیار تاثیر گذاری دارد.

بایگانی الکترونیک اسناد

بایگانی الکترونیک اسناد:

این بخش از مولفه های بسیار اساسی یک نرم افزار اتوماسیون اداری می باشد زیرا جستجو و دسترسی سریع به حجم عظیمی از نامه ها و مستندات از جمله مواردی است که مشتری بسیار به آن نیاز خواهد داشت و باید به بهترین شکل انجام پذیرد.

کارتابل آفلاین :

اغلب کاربران و بویژه مدیران به دلیل مشغله کاری نیاز به دسترسی به کارتابل خودشان برای مرور نامه ها در زمان فراغت را دارند.انجام این کار توسط ویژگی اتوماسیون آفلاین یعنی زمانی که کاربر به اینترنت و شبکه متصل نیست میسر می شود.از این رو اتوماسیون آفلاین به عنوان یکی از ماژول های مهم اتوماسیون اداری مطرح می باشد.

عموما قیمت اتوماسیون اداری که شامل قابلیت های فوق می باشد بالاتر از نرم افزارهای اتوماسیون اداری معمولی بوده و هنگام خرید اتوماسیون اداری و سبک سنگین قیمت نرم افزار اتوماسیون اداری باید آنچه از نرم افزار انتظار می رود مورد تحلیل قرار گیرد.زیرا همیشه بالا بودن قیمت نرم افزار اتوماسیون اداری متضمن دارا بودن قابلیت های کامل آن نمی باشد.

قیمت نرم افزار اتوماسیون اداری

نکات مهم  در خصوص قیمت نرم افزار اتوماسیون اداری

 

نکات مهمی که در خصوص قیمت نرم افزار اتوماسیون اداری مطرح می باشند:

سازمان ها و شرکت هایی که قصد خرید نرم افزار اتوماسیون اداری را دارند و یا در حال بهبود سیستم اتوماسیون اداری شرکت خود می باشند می بایست مواردی از جمله بودجه و امکاناتی را که از  نرم افزار انتظار دارند را مد نظر قرار دهند.

ذکر این نکته نیز بسیار ضروری است که جدای از مبحث قیمت نرم افزار اتوماسیون اداری موضوع آموزش نرم افزار اتوماسیون اداری نیز در بکارگیری آن و نیز استفاده حداکثری از امکانات آن بسیار حائز اهمیت می باشد.

خرید اتوماسیون اداری

فواید خرید اتوماسیون اداری

 فواید خرید اتوماسیون اداری

  • ایجاد یک بستر ارتباطی مکاتبات با سرعت ، دقت و استناد پذیری بالا
  • امنیت بالاتر و حذف درز اطلاعات اداری
  • افزایش سرعت گردش مکاتبات و نیز تسریع انجام امور
  • حذف کاعذ از چرخه مکاتبات ، صرفه جویی و تسریع امور
  • قابلیت مشاهده و مرور نامه ها در منزل ، ماموریت و . . .
  • قابلیت ویرایش های مکرر روی نامه ها
  • ایجاد نظم و افزایش بهینگی و سرعت در انجام امور سازمان
  • ایجاد بستر ارتباط الکترونیکی با سایر دبیرخانه ها
  •  

مواردی که قیمت نرم افزار اتوماسیون اداری را افزایش داده اما کارایی نیز به همراه آن بیشتر می شود:

  • امکان کار با اتوماسیون به صورت آفلاین
  • ارسال و دریافت فکس از طریق سیستم بدون نیاز به ماشین فکس
  • تطابق با پروتکل ECE
  • درج QRCode   در نامه های صادره
  • امکان ارسال و دریافت نامه از طریق پست الکترونیک بصورت بسیار سریع و موثر
  • امکان الصاق پیامک به همراه نامه برای افزایش اطلاع رسانی سریع و دقیق

ذکر این نکته بسیار ضروری است که نباید کارایی نرم افزار را قربانی قیمت نرم افزار اتوماسیون اداری نمود زیرا مواردی افزایش قیمت به همان میزان باعث کاهش هزینه های جانبی شده و در نتیجه بازگشت سرمایه شما را تسریع می کند.

 

 

مزایای اتوماسیون اداری تحت وب همگام

نرم افزاری کاملا بومی و با امنیت بالا
پشتیبانی قوی توسط سامانه CRM
نصب و راه اندازی سریع و آسان
قابل اجرا بر روی تمامی سیستم عامل ها
سازگاری کامل با تمامی مرورگرها

نرم افزار با ضمانت های زیر ارائه می گردد

قیمت نرم افزار اتوماسیون اداری(تحت وب)

سرویس پایه(تحت وب)

میلیون تومان ۵.۹۰۰ اتمام تخفیف : نا مشخص
  • ۵ کاربر
  • نصب،راه اندازی و آموزش رایگان
  • یک سال پشتیبانی رایگان
مناسب

سرویس لایت(تحت وب)

میلیون تومان ۹.۸۰۰ اتمام تخفیف: نا مشخص
  • ۲۰ کاربر
  • نصب،راه اندازی و آموزش رایگان
  • یک سال پشتیبانی رایگان
پرطرفدار

سرویس شرکتی(تحت وب)

میلیون تومان ۱۴.۸۰۰ اتمام تخفیف : نا مشخص
  • ۵۰ کاربر
  • نصب،راه اندازی و آموزش رایگان
  • یک سال پشتیبانی رایگان
محبوب

سرویس سازمانی(تحت وب)

میلیون تومان ۲۸.۹۰۰ اتمام تخفیف : نامشخص
  • ۱۰۰ کاربر
  • نصب،راه اندازی و آموزش رایگان
  • یک سال پشتیبانی رایگان
محبوب

سرویس شرکتی(تحت وب)

میلیون تومان ۳۷.۵۰۰ اتمام تخفیف : نا مشخص
  • تعداد کاربر نامحدود
  • نصب،راه اندازی و آموزش رایگان
  • یک سال پشتیبانی رایگان
محبوب

دمو های نرم افزار

تعریف چارت سازمانی

تعریف دبیرخانه سازمان

ساخت چارت سازمانی

تعریف مشاغل سازمانی

ثبت نامه وارده

ثبت نامه صادره

ایجاد و صدور نامه

سوالات پرتکرار

هیچ محدودیتی برای تعداد کاربران استفاده کننده از سیستم اعمال نشده است.

در نرم افزار اتوماسیون اداری همگام مدیر سیستم قادر به تعریف دبیرخانه های مجزا برای قسمت های مختلف سازمان می باشد،بطوریکه هر یک از دبیرخانه ها مستقل از دیگری بوده و دارای فرمت شماره گذاری خاص خودشان می باشند.

هر یک از نامه های ایجاد شده در سیستم دارای طبقه بندی خاص خود می باشد و صرفا افراد دارای مجوز قادر به مشاهده نامه های محرمانه هستند.

هر یک از کاربران سیستم قادر به ایجاد تعداد نامحدودی پوشه های شخصی برای دسته بندی و بایگانی نامه هایشان هستند.همچنین داخل هر یک از پوشه ها می توان پوشه های دیگری را ایجاد نمود.

از آنجاییکه هر نامه ای ممکن است دارای ضمائم باشد،در نرم افزار قابلیت الصاق هر نوع فایلی امکان پذیر می باشد و این ضمائم در طول حیات نامه به همراه آن  خواهند بود.

نرم افزار اتوماسیون اداری همگام دارای یک ماه پشتیبانی رایگان پس از خرید می باشد، اما برای سالهای بعد با توجه به نیازهای متعدد کاربران باید هزینه پشتیبانی پرداخت گردد.

هر یک از کاربان سیستم دارای سطح دسترسی خاص خودشان می باشند ، برای مثال فقط کاربران دبیرخانه قادر به ثبت نامه و یا جستجوی کلی نامه ها می باشند و یا فقط مدیران قادر به امضای نامه ها می باشند.

در نرم افزار اتوماسیون اداری همگام هر یک از نامه ها در طول حیات نامه یعنی از ابتدای ایجاد تا زمان امضا و یا بایگانی نامه توسط سیستم در حال مانیتورینگ بوده و رصد می گردد و کلیه اقدامات روی نامه اعم از مشاهده،ویرایش،امضا،ثبت،ایمیل و غیره توسط سیستم به همراه شخص اقدام کننده و تاریخ و ساعا اقدام ثبت و قابل گزارش گیری لحظه ای می باشد.

بله،با استفاده از گزینه گردش مکاتبات قادر به گزارش گیری از لیست ارجاعات و اشخاص مختلف گیرنده نامه می باشید.

بله ، به محض ارجاع نامه به شخص مورد نظر در صورت باز بودن نرم افزار یک پنجره نوتیفیکیشن در کنار ساعت  سیستم برای او به نمایش در آمده و رسیدن نامه جدید را به وی اطلاع می دهد.

محتوای آکارئون

برخی از تصاویر محیط و خروجی نرم افزار